Namakers verrijken zich zonder scrupules, Hansgrohe weert zich rigoureus: met inbeslagname en vernietiging van kopieën.

© Braxart

Het origineel is beter

Geen genade voor productpiraten!

„Een kopie is de eerlijkste vorm van een compliment“, luidt een wijsheid uit het verre Oosten. Complimenten neemt Hansgrohe natuurlijk steeds graag in ontvangst. Maar tegen de illegale kopieën treedt de branchepionier uit het Zwarte Woud echter rigoureus op: met wettelijk bewerkstelligde inbeslagname en vernietiging. Want productpiraterij is geen banale inbreuk. In vele branches zien we het fenomeen van ideeënroof met aanzienlijke economische schade als gevolg – ook bij merkfabrikant Hansgrohe. Dit bedraagt naar schatting op zijn minst drie procent van de netto omzet. Dat komt overeen met ongeveer 100 arbeidsplaatsen in de Duitse vestiging.

Een beleid van nultolerantie bij namaakproducten is consumentenbescherming

Jaarlijks investeert de onderneming twee tot drie miljoen euro om haar rechten te beschermen, niet alleen vanwege de omzetverliezen,  maar ook door imagoschade. Goedkope kopieën vertonen gebreken op vlak van kwaliteit, veiligheid en werking. Hansgrohe wil de consumenten beschermen van dit soort oplichterij. Natuurlijk straalt de slechte kwaliteit van het nepproduct ook af op het origineel. Anders gezegd: namaakproducten en inbreuken op wettelijk beschermde (industrie)modellen beschadigen de naam en de merken van Hansgrohe. Om nog maar te zwijgen van de reputatie van de groot- en kleinhandel voor sanitair, met wie de kranen- en douchespecialist uit Schiltach samenwerkt. Zo verdedigt Hansgrohe voortdurend zijn kwaliteitsbelofte Made in Germany.

„Wij laten consequent octrooirechten registreren. Wie kopieert, wordt aangeklaagd. “

Namaakvernietigingsacties

Foto´s
  • Hansgrohe vestigt met doelgerichte vernietigingsacties de aandacht op het thema illegale kopieën. © Braxart
  • De directie van Hansgrohe (li. Siegfried Gänßlen, Richard Grohe) walst over slecht gekopieerde Raindance-douchekoppen. © Braxart
  • Namakers imiteren niet alleen materiaal en productdesign, maar ook verpakkingen, logo´s en teksten. © Braxart
  • Samen met de douane demonteert Hansgrohe valse kranen en douchekoppen op de sanitairvakbeurs ISH 2009.
  • Het succesmodel Raindance van Hansgrohe is een populair vervalsingsobject. Hier worden Chinese kopieën vernietigd.
  • Het douanekantoor Stuttgart-Flughafen en Hansgrohe AG vernietigen in een gezamenlijke optreden douchekopkopieën uit China.

Hansgrohe gebruikt cookies om u de best mogelijke service te garanderen. Indien u verder surft op de pagina zonder uw instellingen te wijzigen, dan stemt u in met het gebruik van cookies.

   

OK
<% } //bolIsPublishMode %>